Bu Blogda Ara

7 Mart 2017 Salı

Yapayım Ellerimle Sana Bir Güzel Salata



Bu gönül tanımaz ki senden başka
Gönlüm seni sevdi işte düştü aşka
Söyle sevgili bakışın neden başka
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Ben söylemedim sana aştan başka
Sen suçu var diyorsun bendeki aşka
Yemeğine yerken aşk koydu mu salça
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Ayakların gönlün yürümez neden aşka
Ben seni sevdikten sonra oldun başka
Ver bana elini koşalım seninle aşka
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Kaçıp ayrı yolda gidersin yazık aşka
Adımı anmazsın konuşursun başka başka
Sevmiyorum deseydin düşmezdim aşka
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Sen değiştin oldun dünden başka
Bak çağırıyor bizi gelsene sen aşka
Sen başka ben başka yazıktır aşka
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Yürüdüğü yolla bir bak aşk ne alaka
Yemek yemiyorsun yediğin hep salata
Bir çocuğumuz olsun doğsun kerata
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Senin için aldım dinlersen çalayım mızıka
Sen neden kızıyorsun karşıda duran kıza
Gönülde çalarım al sende dokun bu saza
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Kendini çok çekiyorsun sen naza
Elimden çıkacak sonunda bir kaza
Uzatır mısın elini sofradaki tuza
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Çaldım sazdır değildir ki balalayka
Gönlün haşat olmuş sanki baraka
Düştüm dersin sanki sen gibi salağa
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Ben aşkımızı sürdürüyorum bata çıka
Aldığım soğana sen diyorsun ki sıska
Aldın sana giysene bir etek bak patiska
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Sen çıkarmak istiyorsun acil vaka
Sana koşamıyorum işte koşa koşa
Eskiden koşarım sana ya coşa coşa
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Bu nasıl bir kelimedir bilmem cimbakuka
Çelimsiz demekmiş bu nasıl bilmem alaka
Senin canın istiyor galiba güzel bir salata
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Yapayım ellerimle sana bir güzel salata
Bitiremiyorum seni bak ben anlata anlata
Sendede hiç çıkmıyor neden kahkaha
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Gönlümde açtın kocaman bir bastika
Yürüdüğümüz yol yokuş değil ki patika
Ne olursun de bana yaptıklarım şaka
Gülen gözlerle bakmazsın sen aşka

Kul Mehmet’im sende yeter koy noktayı
Yemedi bak hazırladığın o güzel salatayı
Bana kalırsa sen ye koca armut ile ayvayı
Yıkıldı bak işte gönlündeki aşkın sarayı
Mehmet Aluç / Kul Mehmet

Not: Bu şiirim Mehmet Macit Kardeşimin” Mey Bilmez Demden Başkaşiirine ilham alarak yazdığın nazire bir şiirdir.

Nazire: Başka bir manzume örnek alınarak aynı ölçü ve aynı uyakla yazılan şiir
Bastika: Bir yelken serenine veya herhangi bir ağaca açılan delik.





Hiç yorum yok:

Yayınlarım

Bugünü Elinden Alına Adam Geleceği İçin Ne Yapabilir?

  Bugünü Elinden Alına Adam, Geleceği İçin Ne Yapabilir? Cevaplarınızı bekliyorum. Mehmet Aluç