Bu Blogda Ara

31 Ağustos 2015 Pazartesi

Ölüm de bir yoldur. O yoldan bütün insanlık geçecek?


Hz. Süleyman a.s. oğlunun vefatından üzülmüş, gözyaşı dökmeye başlamıştı. Bunun üzerine Cenab-ı Hak, ona insan suretine girmiş iki melek gönderdi. Melekler Süleyman Aleyhisselâma gelip birbirinden davacı olduklarını söylediler. Biri davasını şöyle anlattı:
-Ben yolda gidiyordum. Birden yolumun üzerine ekin çıktı. Baktım yolun içi ekilmiş, başka gidecek yol yok. Mecburen ekini tepeleyip geçtim.
Süleyman Aleyhisselâm davacıyı ikaz etti:
Yol ekilir mi, oradan bütün insanlar geçecek!
O zaman insan suretindeki melek de şu karşılığı verdi:
Peki, insan ölümden bu kadar üzülür mü? Ölüm de bir yoldur. O yoldan bütün insanlık geçecek? Sadece senin oğlun değil ya?
Bu ikazdan ders alan Süleyman Aleyhisselam, oğlunun vefatından dolayı, fazla müteessir olmamak gerektiğini kabul etti. (Alıntıdır)

Hiç yorum yok:

Yayınlarım

Bugünü Elinden Alına Adam Geleceği İçin Ne Yapabilir?

  Bugünü Elinden Alına Adam, Geleceği İçin Ne Yapabilir? Cevaplarınızı bekliyorum. Mehmet Aluç