Bu Blogda Ara

14 Şubat 2015 Cumartesi

Edebiyat Evi Buluşuyor Şöleni İle Anladım Hissettim…





Bugün Edebiyat evi buluşuyor gönüllerin şiirle buluşması şölenindeydim. Âdem Efiloğlu, Zafer Efiloğlu, Songül bulut, Karabey sarı duman, Ahmet zeytinci… Beyefendi, Rana İslam değirmenci, Songül bulut… Gülümsemesi ile karşılandım ben ve tüm gönül şiir severler birçok katılımcılar. Sultan Öz ateş, Serap hoca… hanımefendi ve diğer katılımcıların şiir dinletisini zevkle dinledik. Bu birliktelik ile ben bir şeyi anladım, şiir mutlulukmuş hece hece, mısra mısra gönül kapısını açmak gülümsemekmiş.
Gönül, yazma aşkı ile içine gülümseyerek gönüllere kapısını açınca kendisinin gülümsemesi içinmiş, kendi mutluluğumuz için gönlü güzel olanlara gülümseme imiş, şiir ile hece hece şiir, hece hece gönül kapısını mutluluğa açmakmış…
Şiir, aşk ile gönül kapısını açarak yazmak, gönlün canı imiş, insanın gönül güzelliğini berrak nehirler gibi güzelliği ile gönüllere akıtmakmış, yeni mutluluk kapısı ile ümitlerin gülümseyen yüzü ile tüm gönüllerin mutlu olması için, yazmakmış anladım.
Yüreklerdeki yoksul mahzun hıçkırıkların sesine gülümseme ile yürek olmakmış, ağlayan gözlerdeki yaşlara şiirlerini gönlünü vererek mendil olarak silmekmiş, Rahmanın gönlüne dokunarak bunları şiirle hissetmekmiş, yaza yaza hecelerle mısralarla dost yâren olarak yazarak bilmekmiş... Şu an hala yüreğimdeki o sevinç tuna nehri gibi damarlarımda coşkun bil sel gibi dolaşıyor…
Gönül kapısı şiir ile aşk ile olunca şiir oluyormuş ve en önemlisi de insanları karşılıksız sevince şiir şiir oluyormuş, mutlulukta mutluluk oluyormuş.
Şiir okuyan tüm gönlü şiir gibi berrak olan kardeşlerim, şiir okurken âdeta gönüllerinin güzelliğini, toplumun derin yaralarını, acılarını şiirleri ile anlattı ve çare olarak gönüllerin birbirini karşılıksız severek olacağını ve ve ve en önemlisi şiir, gönülde aşk varsa, aşk ile gönül kapısı hece hece açılınca mutlu olunacağını bize gülümseyen gözleri ile anlattı… Ben hiç zaman böylesine mutlu olmadım, mutluluğun böyle olacağını hiç düşünmedim… Bu etkinliğe emeği geçenlere teşekkürler ederim, anlamak bilmek hissetmek çok güzelmiş, herkese bir kere teşekkürler ederim. Selam ve dua ile…

Mehmet Aluç

Hiç yorum yok:

Yayınlarım

Bugünü Elinden Alına Adam Geleceği İçin Ne Yapabilir?

  Bugünü Elinden Alına Adam, Geleceği İçin Ne Yapabilir? Cevaplarınızı bekliyorum. Mehmet Aluç