Bu Blogda Ara

11 Şubat 2015 Çarşamba

Lapa Lapa Kar Yağarken




Lapa lapa kar yağarken yürümeyi çok severim. Kâinat bembeyaz nura döner, ölümü ve hayatı hatırlatır bana. Daha dün yemyeşil olan dünya bir anda kurudu bembeyaz kefen ile öldü ve yazın tekrar dirilecek… Yeniden yeşermek dirilmek için ölmek gerektiğini hatırlatır bana. Ölüm değil mi beyaz kefen giyerek yeniden dirilmek için tane tane birer birer toprağa yağarak, gömülerek ahirete göçmek değil midir?

Çocukların kardan oyun oynama sevinci ise ayrı bir mutluluk benim için. Hele mikropları yok eden bu kar Rahmanın hikmeti biz kullarına sonsuz nimeti bilirim.

Toprak yeniden meyve vermek için kar ile ölecek, yazın meyve vermek için dirilecek, akıl gönül gözü ile budur hakikat… Bugün sen yaşayan kul yarın beyaza bürüneceksin öleceksin der Rahman tüm kullarına, anlayana, anlamayana ne söylesen kar etmez.

Çiftçi için bir umuttur kar, kuraklıktan dolayı çiftçinin büyük bir tedirginliğine çaredir Rahmanın gönderdiği kar.

Yüreklerin ayağına, iman etmenin bilmenin yağına yağan kar ölüm gerçeğini hatırlatır kula.
Anlatır kar bir bir anla beni der ey kul…

Nedir gamın kederin tertemiz olacaksın, nimetlere erişeceksin beni gönderen Rahmanın keremi Lütfü… İle der yağan kar her kula.

Toprak beni içine çeker kana kana derman için, ölümde seni çekecek toprağa hatırla ey kul der gibi yağan lapa lapa kar, Rahmanın izni ile.


Mehmet Aluç

Hiç yorum yok:

Yayınlarım

Bugünü Elinden Alına Adam Geleceği İçin Ne Yapabilir?

  Bugünü Elinden Alına Adam, Geleceği İçin Ne Yapabilir? Cevaplarınızı bekliyorum. Mehmet Aluç